Burka?

På söndag är det kalla fakta om kvinnors rätt att använda Burka (det heter väl så) i sverge, det handlar särskilt om en kvinna som tydligen inte fått gå sin utbildning som barnskötare om hon inte slutade ansvända sin burka. Det är lite otäckt att skriva om sånt här för det är ju så känsligt. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker, men jag tycker att i vissa yrken så passar det inte att dölja sitt utseende och det har inget med religionsfrihet att göra. När jag ska föda barn t.ex vill jag gärna se hur barnmorskan ser ut..

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: L.

Förbjud! Vem vet att det är just hon som döljer sig under filten...Flyttar jag till ett t.ex ett arab-land så blir jag tvungen att rätta mig efter dem. (det accepteras ju inte om jag som svensk tjej springer runt o visar hår/hud där, utan då blir jag tvungen att acceptera deras "tvång" till t.ex slöja) Ska väl vara likadant om du kommer hit. Ska kvinnorna gömma sig ska väl männen också springa runt o leka tält...däremot tycker jag att man ska få tro på det man vill så länge det inte drabbar någon annan.

2009-12-04 @ 21:39:12
Postat av: L.

Så nästa gång jag har tenta ska jag "hyra" en professor i statistik som kan skriva tentan åt mig...det är ju ingen som vet om det är ajg eller ej. Det skulle inte fungera!

2009-12-04 @ 21:41:08
Postat av: miinella

MM håller MED .vissa sker är bara Överdrivna faktiskt !!!!! Vi lever 2000 talet Bor i sverige ,BARN blir rädda , om ja fick bestämma skulle ja förbjuda de

2009-12-09 @ 23:13:26
URL: http://miinellaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0