döden

Idag är en sån där jobbig tänka på döden-dag. Anna i min klass har varit på studiebesök på USÖ när dom vårdar människor som är så sjuka att dom inte har så lång tid kvar att leva. Ett sånt jobb där man ska vårda dessa personer skulle jag aldrig orka ha, även om man verkligen kan göra en insats där. Jag är rädd för döden, jag är rädd för att mina nära och kära ska dö och jag är själv rädd för att dö. Jag är rädd därför att jag aldrig vill vara ifrån dom som jag älskar så otroligt mycket. På något sätt är det som att alla förtränger att man inte ska leva för alltid, det är liksom för svårt att tänka på.. Men ibland tror jag att det är bra att tänka på det så att man kommer ihåg att värdesätta sina nära och kära och sitt liv.

 


Vet dom ni älskar om hur mycket dom betyder för dig?


Kommentarer
Postat av: Linn

Kortet på din mamma är så fint! Hon ser så harmonisk ut! :)

2009-11-30 @ 15:54:46
Postat av: Jonna

Ja det är jättefint! :) Linn, när ska vi ses? Allt för länge sen nu!

2009-11-30 @ 17:27:24
Postat av: sis

I LOVE U!

2009-11-30 @ 19:32:04
URL: http://petrarosen.blogg.se/
Postat av: alexandra

Otroligt fina bilder gumman!

2009-12-01 @ 07:23:35
URL: http://alexandra86.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm...jag vet inte, just nu vet jag inte hur saker o ting ska gå runt men jag antar att man måste ta sig till tid till vissa saker. utgång på lördag?

2009-12-01 @ 09:10:11
Postat av: Anna

jag skulle faktiskt tänkt på saken och har mer och mer blivit intresserad av att göra min praktik där vår student var. Jag känner igen mig så i din text, jag är också rädd för döden. Det bästa sättet att handskas med sina rädslor är väl att möta dom? Hoppas att du ska med imorgon till boda borg! Puss gummman!

2009-12-01 @ 23:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0