fördomar

Nu har vi nya arbetsgrupper i skolan, idag och igår träffade jag min grupp som består av mig, viktoria och Suada. Igår var vi ute i Vivalla och pratade med barn och vuxna som bor där, vi ska nämligen göra en områdesbeskrivning av det området. Jag åkte dit med en hel massa fördomar och åkte därifrån med en större förståelse för deras situation. I Vivalla är 60% arbetslösa och det leder självklart till en hel del negativa konsekvenser. Sen jag började den här utbildningen känner jag hur jag långsamt förändras och blir en mer öppen person, med mindre och mindre fördomar och det känns verkligen bra!

Nu ska jag snart till min frisör och prata om vilken färg jag ska ha på håret så det passar till extensionsen som jag ska sätta i nästa vecka. :)

Sen träning, fullt upp som vanligt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0