gris

Läser om hur grisar blir behadlade på gårdarna i Sverige och det är ju fruktansvärt. Hur kan människor vara så fruktasvärt känslokalla och elaka, det är ju faktiskt djur dom hanterar och dom känner också! Såg ett program om ett svin vart ägare ramlat ihop och blivit medvetslös, han gick då och hämtade hjälp, och det var en gris!!! Djur ska behandlas med värdighet och inte plågas även om dom föds upp för att slaktas.
Jag mår illa när jag ser denna bilder och funderar mer och mer på att sluta äta kött eller iaf bli bättre på att handla kött som man vet vart det kommer ifrån.
Jag vet att det är är dubbelmoral att sitta och gnälla och sen inte göra något åt det, nu får det faktiskt vara nog. Både jag och Jimmy älskar djur så kanske är det dags för oss att dra ner på köttättandet i vår lilla familj, eller vad säger du?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6179226.ab


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Ja man kanske skulle börja äta lite mindre kött....

2009-11-26 @ 00:47:57
URL: http://jimmyfuhr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0